Ekskursio Nordealle
Tänä syksynä Remburssi kävi vierailemassa Rovaniemen Nordean konttorissa. Meidät otti lämpimästi vastaan Nordean Pohjois-Suomen alueen varajohtaja Jouni Iivari. Aloitimme vierailun kevyellä aamupalalla, jonka aikana Iivari kertoi meille, millainen Nordea on tänä päivänä.
Keskustelimme mm. siitä, kuinka mielikuva pankeista yleisesti on muuttunut viime vuosina. Ennen pankki koettiin yksisuuntaisena vuorovaikuttajana, mutta nykyään pankit ovat tulleet lähemmäs kuluttajaa. Se näkyy Nordealla siinä, että raha-asiat hoituvat mm. kännykän ja tietokoneen avulla, eli pankkiasioiden hoitamisesta on tehty kuluttajalle nopeaa ja vaivatonta. Uuden teknologian antamat mahdollisuudet eivät ole kaikille vielä tuttuja, joten vielä osa asiakkaista käy hoitamassa raha-asiansa Nordeassa paikan päällä asiakaspalvelijan kanssa.
Pohdimme excun aikana yhdessä myös sitä, millaiset ovat mahdollisuutemme työllistyä Nordealle pääaineistamme (Hallintotiede, soveltava psykologia ja johtaminen). Iivari kertoi, että Nordealle työllistytään monilta eri aloilta ja että työllistyminen on yleensä itsestä kiinni. Esimerkiksi joukosta erottuminen, motivaatio, tietotaito ja persoona voivat olla vaikuttavia asioita työnantajan näkökulmasta.